Gratis træning til gravide og mødre fra 9FitMonths

DL6A6435_small

Nu kan du få gratis træning direkte ind i stuen hver uge!

Vi har modtaget rigtig meget positiv feedback på vores blog her på min-mave. En af de hyppigste forespørgsler er flere ideer til træning, som er hurtig og nem at lave derhjemme. Derfor har vi besluttet, at vi vil lave en ”min mave”-version af vores træningskoncept 9fitmonths.com. Der bliver tale om en strømlinet version af programmerne, tilrettelagt så du med et minimum af tid og udstyr kan få konkrete resultater. Tilmed lover vi dig varieret og sjov træning, som er let til tilpasse til DIT niveau.
For at du kan komme godt fra start, har vi lavet en lille miniguide som ses nedenfor. Husk at læse den godt igennem inden du starter. Første program kommer allerede i næste uge.

Vi håber at I vil tage godt imod træningen og ser frem til at dele vores univers med jer!

// Sarah & Ditte

:::: MINI-GUIDE TIL 9FITMONTHS TRÆNING :::::

DL6A7281_small

Hvem kan have glæde af at følge vores træningsprogram?

Vores træning henvender sig både til gravide og kvinder, som gerne vil tilbage i form efter en fødsel.
Vi beder dig ikke om at lave noget, som vi ikke selv synes er sjovt og hårdt på den fede måde. Derfor er alle træninger gennemtestet af os, de fleste under vores graviditeter.

Dog skal det også være sagt, at vi primært henvender os til kvinder som er vant til at træne styrketræning/HIIT træning/CrossFit/Kettlebell eller lignende. Er du ikke fortrolig med denne type af træning, skal du gå ekstra forsigtigt frem.

Er du gravid eller har du født inden for de sidste 8-10 uger, er det nødvendigt med et OK fra din læge inden du kaster dig over træningen. Du kan evt se mere inspiration til at komme i gang efter fødslen her.

Hvad består træningen af?

Vores træningsprogram her på min-mave.dk består af 2 ugentlige træningspas, der kan mikses og matches efter tid og behov. Alle træninger:

  • Er designet til at komme hele kroppen igennem
  • Tager generelt 20-30 minutter fra start til slut
  • Kræver minimalt udstyr og kan udføres hjemme
  • Hvert træningspas indeholder 2 workouts

 

Alle øvelser kan og SKAL tilpasses dit niveau. Det er vigtigt, at du tager udgangspunkt i din krops formåen på en realistisk og omsorgsfuld måde. Det handler om at få rørt sig og holde god kvalitet i bevægelserne – ikke om at ”tonse” derudaf. Under graviditeten handler træning om at vedligeholde formen, ikke sætte nye rekorder. Efter graviditeten skal kroppen have tid til at finde sig selv, og derfor råder vi dig til at starte med én ugentlig træning og bygge op derfra.

Du kan se videoer og beskrivelser af alle øvelserne her. Hvis der er en øvelse, som ikke passer til dig/ikke kan udføres under graviditet, kan du også finde forslag til alternativer.

Hvad skal jeg bruge af tid og udstyr?

Vi ønsker, at der skal være en stor grad af fleksibilitet i vores program. Derfor kan du vælge at dele træningerne yderligere op, så du kun bruger cirka 10 minutter ad gangen.

Vi lægger også stor vægt på muligheden for at udføre en del træningspas i hjemmet, da vi anerkender, at tiden er en begrænsende faktor for de fleste nybagte mødre.

Mange af vores workouts kan udføres uden udstyr. For at få det fulde udbytte kræver det dog, at du har adgang til følgende:

  • Et sted hvor du kan udføre kropshævninger. Det kan være enten et udendøres stativ, eller en lille stang i døren. Fx kan vi anbefale denne fra casall.
  • En ydre vægtbelastning til styrketræning. Det kan være enten en kettlebell (anbefales) eller en håndvægt. Du kan dog også være kreativ og benytte fx en brandslukkker, sandsæk eller hvad du ellers kan finde derhjemme. Har du intentioner om at følge træningen regelmæssigt, er en kettlebell dog en god investering!

Andre ting som kan være rare at have, men som du ikke nødvendigvis behøver:

  • En træningsmåtte
  • Et sæt push-up håndtag (hvis du er gravid og vil undgå at maven rammer jorden under push-ups)
  • Powerbands/elastikker til at hjælpe dig med at gøre kropsvægtøvelser lettere

 

Hvordan følger jeg programmet?

Du følger blot vores blog her på min-mave. Hver uge kommer der et nyt program med to træningspas (4 workouts) så du hele tiden har friske udfordringer at kaste dig over. Desuden har vi hver uge også en lille blog eller en opskrift som en ekstra bonus. Hvis du vil være sikker på at holde dig opdateret, kan du vælge at abbonnere på bloggen i feltet ude til højre.
Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os, gerne i kommentarfeltet så alle kan få glæde af eventuelle spørgsmål.