At tabe sig, udenom spiseforstyrrelsen

Hej kære, søde, altid støttende læsere!

Som skrevet for et par indlæg siden, så fik jeg jo erhvervet mig 25 kg (!!!) ekstra under graviditeten. De første 15 kg, røg sådan nogenlunde af sig selv, og med barnevognsturene, men de sidste 10 kg er altså ikke bare smeltet væk, selvom det ellers havde været fedt!

Jeg har været meget nervøs omkring, aktivt at starte med at smide de sidste kilo, da jeg var bange for at fodre min passive spiseforstyrrelse. Jeg har nemlig aldrig nogensinde gennemgået et naturligt forløb der indebar et balanceret vægttab og træningsforløb. Tingene har typisk taget overhånd, og da det var værst førhen var det flere timers daglig træning, eller udelukkelse af kalorier, og især dem som kom fra hvede (pasta, brød osv.)

Det jo klart, at jeg aldrig nogensinde vil derud igen. Never ever! Jeg vil være mor med plads til naturligt overskud, og jeg vil for alt i verden, aldrig nogensinde udsætte min søn, for mine tidligere maddæmoner. Omvendt vil jeg heller ikke bare lade min krop gå til, og give mig hen til sofaen.

Men til status – Jeg er begyndt at træne og spise mindre kage. Yay, og det går faktisk bedre end jeg turde håbe. Jeg er mentalt bedre rustet til ikke at tro jeg skal smide 2 kilo om ugen. Jeg har det helt ok med at træning ikke er hver dag, eller flere gange dagligt.

Til at komme rigtig igang, var det vigtigt for mig at starte blidt ud, og få trænet på en fornuftig måde, og få ‘samlet’ kroppen igen efter den ret hårde graviditet, der også indebar bækkenløsning. Jeg fandt et fantastisk program, og meldte mig til superfit mor’s bootcamp. Thora som laver en masse fede programmer til ‘mor-kroppe’ er også blogger herinde på min-mave. Jeg vil klart anbefale at kigge nærmere på hendes programmer.

Jeg startede selv med at tilmelde mig hendes bootcamp, og på 28 dage fik jeg en rigtig god træningsrutine, med hurtige men effektive programmer. Min energi og mit overskud fik et kæmpe boost, og centimeterne raslede simpelthen af mig. (Indlægget er ikke sponsoreret, men er udelukkende kun på personlig opfordring)

– og nej, jeg har slet ikke droppet chokoladen for evigt. Jeg giver mig selv lov i weekenden, for det fungerer nemlig helt fint for mig. De sidste kilo ryger når de ryger, målet for mig er egentlig bare mere velvære og mere styrke til hverdagen.

Den 10 marts havde jeg desuden sidste samtale med min terapeut i mit forløb mod spiseforstyrrelsen. En kæmpe milepæl er nået, og jeg føler jeg står stærkere end nogensinde.

Masse af #sejr #goodbyeforgoodbulimi #meget mereoverskud ‘s kram fra

Æblekind