Get Fit Mama: Here we go

image

Jeg har tidligere proklameret at jeg gerne ville gøre noget ved min kære post-gravide krop.

En graviditet præget af bækkenløsning og sygemelding, har efterladt mig med en del ekstra kilo og manglende muskelmasse. Da Theodore kom til verden, medbragte han en portion motivation og jeg har siden da forsøgt at fokusere på min kost. Jeg spiser sundere og mindre portioner end før og jeg forsøger at vælge sunde alternativer når sukkertranger bliver for stor.
Jeg er blandt andet startet med at lave en sund bananis.

Den er altså genial, så I får lige opskriften:

1 banan skåret i skiver og frosset i mindst to timer.
Frosne bær eller kakaopulver eller 70% chokolade eller hvad man ellers kan finde på.
Blend det hele sammen og spis løs 🙂
image

Det smager drøn godt og minder lidt om sorbet is i konsistensen. Ellers står menuen på kylling, advokado, hytteost og grøntsager. Til aftensmad er det ikke altid det sundeste, men jeg forsøger at sørge for en masse grøntsager og så kun en portion. Jeg ved at jeg kører træt i det, hvis jeg skal være fanatisk med det, så til barnedåb har jeg ikke tænkt mig at skænke det en tanke.
image

Kostomlægning og fokus på hvilke råvarer jeg putter i munden, kan ikke stå alene hvis jeg gerne vil opnå et større vægttab. Men jeg er ikke typen der hverken kan eller vil bruge en masse energi på at skulle i motionscenter. Da slet ikke med en lille gut på otte uger. Jeg ville have brugt al min energi allerede inden jeg kom derhen, på at pakke, gøre klar, sørge for at Theodore enten kan sove eller lege imens jeg træner. Og når vi så er kommet afsted, er der jo ingen garanti for at han gider være med til en fuld træning. Så jeg blev ret hurtig enig med mig selv om at hjemmetræning er vejen frem for mig. Men hvordan og hvor meget og hvilke øvelser der er gode til en post-graviditetskrop, det aner jeg ikke noget om. Og så er der nogle der altid snakker om rectus diastase, og så skal man huske den der bækkenbund.
Jeg har derfor fundet mig noget hjælp. Der er to søde kvinder, der har kreeret et online træningsprogram, rettet mod kvinder der lige har født. Det hedder Get Fit Mama. Det er bygget op i forskellige trin, så alle kan være med.

Det bedste af det hele er, at man kan have baby med i mange af øvelserne, i stedet for diverse fancy træningsredskaber du kan købe i supermarkedet i januar og når bikinisæsonen nærmer sig.

Og eftersom at baby vokser, så øges vægten i øvelserne også.. Skide smart siger jeg bare! Det ser ud til at de øvelser man skal lave, er nogle baby vil synes der er ret sjove. Frem og tilbage og op og ned. Jeg har indtil videre set de videoer de har lavet, hvor de forklarer teknikkerne og særligt hvad der er vigtigt at tænke på ved den enkelte øvelse. De inddrager bækkenbunden, så man ved hvornår man skal spænde op og slappe af. Jeg glæder mig drøn meget til at komme igang med træningen! Det anbefales at køre programmet igennem to gange i ugen, de to første uger, og herefter tre gange i ugen.
image

image

Jeg har målt mig, vejet mig og jeg skal have taget “før-billeder” her en af dagene. I får lov at følge med i udviklingen og hvordan træningsprogrammet virker. Jeg må dog indrømme at jeg ganske enkelt ikke har nosser nok til at offentliggøre de billeder jeg får taget, i hvert ikke før jeg har set hvordan resultatet bliver. Total kyllinge-agtig, I know.. Jeg håber at I kan bære over med mig.

Dette indlæg er lavet i samarbejde med Get Fit Mama.