Hjælp til selvhjælp -Væske i benene

Er du også ramt af væske i benene under graviditet, eller efter graviditet for den sags skyld! -Ja det er selvfølgelig ikke en gene man kan regne med, forsvinder ud sammen med fødslen (har jeg erfaret). Min krop har selv sagt ikke prøvet at være “sig selv” særligt længe mellem mine graviditeter, og det kan selvfølgelig også have indflydelse på mine erfaringer omkring væske i benene. Jeg har dog hørt en del kvinder berette omkring deres væske hverken er forsvundet helt, eller at den vender stærkt tilbage i de varme måneder på året, mine ben er inkluderet i sidstnævnte, desværre.

Årsagen til den øgede væske i graviditeten er jo at kroppen er overbelastet, og især sidst i graviditeten bliver både ben og bækken sat på prøve. Livmoderen og barnet fylder og trykker med mange kg og kan derfor gøre det svært for blodet at cirkulere  rundt i kroppen. -Dertil er der den øgede blodmængde og fedtprocent, som gør at kroppen udskiller mere væske (samt holder på det).

Er man rigtig “heldig” så får man flere ubehagelige gener ledsaget af væsken. – Det kan f.eks. Være karsprængninger fordi huden bliver udvidet, urolige ben, større fødder, ømhed og kramper! Jeg er en af de heldige 🤷🏼‍♀️ Sidst på eftermiddagen kan jeg næsten ikke være i mig selv. Vågner med lægkramper gentagne gange hver nat, eller har så urolige ben, at jeg traver rundt om natten blot for at få “fred” 😅

Kan man gøre noget for at dræne væsken?

Både og… jeg har desværre ikke en facitliste, men jeg har ENDELIG fundet en løsning der virker på MINE ben 🤗

På et kursus i sidste måned, mødte jeg en mand som er alternativ behandler. Han var så flink at vise mig hvad han plejer at gøre ved hans klienter med selv samme problem! Det er ikke smertefrit (ja det kommer vel an på smertetærsklen) men efter hans “behandling” har jeg 9 ud af 10 gange kunne reducere eller fjerne både væske og uroligheder i mine ben 🤗🤭

Simpelt enkelt og hurtigt! Det DU skal gøre er følgende: – Tryk med tommel og pegefinger på hvert ben, som vist på billedet nedenfor. Det skal gøre ondt/ være et fast tryk! Du ved du rammer det rigtige punkt, fordi det er “ømt” når der bliver presset på det.  -Hold trykket i ca. 1 minut på hvert ben, og gentag gerne flere gange eller efter behov.

 

– selv tak 👌🏻😉